PortalIndexZoekenLaatste afbeeldingenPhotoshop Hulphoekje InfovrPhotoshop Hulphoekje RoedelsRegistrerenInloggen

Deel | 
 

 Photoshop Hulphoekje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptywo jan 25, 2012 9:47 am

Iedereen kent het. Je wil zo graag dat ene effectje of dat mooie lijntje om de letters, maar je kan het maar niet vinden! Hier kan je al je vragen stellen over het bewerken van plaatjes. Vermeld naast je probleem vooral even welk bewerkingsprogramma je gebruikt! Ook is het misschien handig om bij een geavanceerder probleem ook te melden wat je al geprobeerd hebt.

Dit topic is naar aanleiding van de vele PS vragen die in het Onzintopic worden gesteld Razz Iedereen is vrij om hier te posten, of het nu een vraag of een antwoord is! Ook Tutorials kan je hier kwijt.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Flow
Flow

Aantal berichten : 175
Pawprints : 42
Naam : Juut.

Karakterprofiel
Roedel: ».The.Outsiders.«
Leeftijd: 1 year & 3 months
Partner: Look at all those beautifull lady's!

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptywo jan 25, 2012 9:49 am

Oeeh nice, hier komen vast veel tips/tutorials van mij ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 3:34 am

Goed, ik zit met een probleempje. In veel van de signs zie je twee geblende plaatjes. Nu is mijn vraag; hoe doe je dat? Ik heb al wat tutorials opgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus, hulp?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Mort
Mort

Aantal berichten : 246
Pawprints : 70
Naam : KAASKOP.
Leeftijd : 27

Karakterprofiel
Roedel: Sang Real. || Farkas.
Leeftijd: Sir For You.
Partner: Do You Mind If I Take a BITE?

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 3:36 am

Ik gebruik Photofiltre Studio X dus misschien als iemand die gebruikt en daar vragen over heeft ze kwijt kan bij mij?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Flow
Flow

Aantal berichten : 175
Pawprints : 42
Naam : Juut.

Karakterprofiel
Roedel: ».The.Outsiders.«
Leeftijd: 1 year & 3 months
Partner: Look at all those beautifull lady's!

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 3:37 am

Mijn plaatjes blend ik door mijn Eraser tool op grootte rond de 300 te zetten, dan krijg je een mooi effect en dan gum je uit totdat je het andere plaatje helemaal helder ziet. Wss niet de goede manier, maargoed, het werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 3:40 am

Oeps, vergeten te melden dat is Photshop CS5 gebruik! Flow, ik snap je niet helemaal. Wat erase je dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Flow
Flow

Aantal berichten : 175
Pawprints : 42
Naam : Juut.

Karakterprofiel
Roedel: ».The.Outsiders.«
Leeftijd: 1 year & 3 months
Partner: Look at all those beautifull lady's!

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 3:44 am

Je pakt dan één plaatje als 'achtergrond' en het andere plaatje plak je erover heen door ctr-v ctr-c. Dan zet je je muis op de bovenste layer en dan pak je je eraser tool en dan gum je van het bovenste plaatje uit wat erover het onderste plaatje ligt. Uhm beetje onduidelijk xD Maar ik hoop dat je het een beetje snapt :3 Maar je moet er wel voor zorgen dat je de eraser met de soort van uitgelopen kant hebt. Snappie? zo niet dan maak ik nog wel een tutorialtje maar nu moet ik echt leren xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Illusion
Illusion

Aantal berichten : 159
Pawprints : 22
Naam : Evelien...Eef is ook goed!
Leeftijd : 28

Karakterprofiel
Roedel: The Wanted Wolves
Leeftijd: 6 maanden
Partner: What's that?

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 4:08 am

Ik heb op deze site een handleiding gevonden voor het blenden dat Judith bedoeldt:
Tutorial voor blenden

Nu zit ik ook met een probleem, ik heb ook Photoshop Cs 5 maar ik kan maar geen transparante achtergrond krijgen, ik selecteer bestand- nieuw- achtergrond inhoud zet ik op transparant en tot daar lukt alles maar als ik het opsla wordt het vanzelf wit zonder ik dat wil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 4:27 am

Ja, ik snap het! Het resultaat:
Spoiler:
Niet echt geslaagd, maargoed.

@Evelien; tsja, ik weet niet echt hoe dat kan. As I say, lijkt het niet gewoon zo? Want het is idd niet goed als hij de achtergrond veranderd als je hem opslaat..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Illusion
Illusion

Aantal berichten : 159
Pawprints : 22
Naam : Evelien...Eef is ook goed!
Leeftijd : 28

Karakterprofiel
Roedel: The Wanted Wolves
Leeftijd: 6 maanden
Partner: What's that?

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 4:30 am

Wauw je blend is goed gelukt!
Ik heb al geprobeerd het als gif. bestand op te slaan maar dan wordt ie zo onzuiver...:'(
Ik denk dat ik nog eens ga zoeken op internet, en als ik iets heb gevonden laat ik het wel weten.^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Flow
Flow

Aantal berichten : 175
Pawprints : 42
Naam : Juut.

Karakterprofiel
Roedel: ».The.Outsiders.«
Leeftijd: 1 year & 3 months
Partner: Look at all those beautifull lady's!

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 4:31 am

Nou voor de eerste keer is het mooi hoor Carla!
Moet ik nog een photoshop tutorial maken of hoeft dat niet meer?
@Evelien. Als welk bestand sla je het op? PNG is het best, maar doe je ook dit:
File-->New-->
Preset: Custom
Colormode: RGB color-8 bit
-->Background contents: Transparent.?

Als dat niet werkt moet je miss ff je photoshop afsluiten en opnieuw opstarten. Dan nog eens proberen, en als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 4:52 am

@Evelien; Je hoort hem als elk bestand op te kunnen slaan. Dat mag de achtergrond niet veranderen.

@Juut; Nee hoeft niet. Ik had het al gevonden ;)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Illusion
Illusion

Aantal berichten : 159
Pawprints : 22
Naam : Evelien...Eef is ook goed!
Leeftijd : 28

Karakterprofiel
Roedel: The Wanted Wolves
Leeftijd: 6 maanden
Partner: What's that?

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptydo jan 26, 2012 5:04 am

Ik heb het gevonden!!!! Ik sla het op als PNG en wis telkens de achtergrond met het tover gummetje.
In dit filmpje zie je hoe je de achtergrond kan verwijderen met het tovergummetje

Tutorial tovergummetje

Bedankt voor het advies
Terug naar boven Ga naar beneden
Matsui
Matsui

Aantal berichten : 194
Pawprints : 58
Naam : Carla
Leeftijd : 31

Karakterprofiel
Roedel: Ofiara
Leeftijd: 8 jaar
Partner: .x.

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptyma feb 06, 2012 9:40 am

Okee, ik vraag me twee dingen af.

1. Hoe zet je nieuwe effecten en textures in Photoshop CS5? Moet je dat importeren o.i.d.?

2. Hoe werk je met codes in Photoshop CS5? Ik wil graag eens proberen een postsheet te maken, maar ik heb geen idee hoe je dat doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://kanto-experience.actieforum.com
Luna
Luna

Aantal berichten : 165
Pawprints : 39
Naam : Evelien
Leeftijd : 28

Karakterprofiel
Roedel: SwiftPaw Tribe
Leeftijd: 6 months
Partner: Nobody wants me ...

Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Emptyma feb 06, 2012 11:42 pm

Matsui schreef:
Okee, ik vraag me twee dingen af.

1. Hoe zet je nieuwe effecten en textures in Photoshop CS5? Moet je dat importeren o.i.d.?

2. Hoe werk je met codes in Photoshop CS5? Ik wil graag eens proberen een postsheet te maken, maar ik heb geen idee hoe je dat doet.

Als je met nieuwe effecten Brushes bedoelt kan ik je wel helpen.
1. Je download een set met Brushes in bijvoorbeeld op deze site:Brusheezy
2. Dan pak je het zipbestand uit.
3. Dan neem je de bestanden en ga je naar : computer- C-schijf- Programfiles (x86) - Adobe- Adobe Photoshop CS5- Presets- Brushes.
4. Dan plak je de bestanden in de map Brushes en start je photoshop op, en dan het je nieuwe brushes!

En voor een postsheet te maken moet je alleen een bewerkte foto hebben, ik denk niet dat je in Photoshop codes kan zetten.

Hopelijk helpt dit wat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Photoshop Hulphoekje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Photoshop Hulphoekje   Photoshop Hulphoekje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Photoshop Hulphoekje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Feralis :: Out of Character :: Offgame :: Creatief :: Digitaal-